USZKODZONA PRZESYŁKA

USZKODZONA PACZKA Z PACZKOMATU INPOST

Jeśli odbierając przesyłkę ze skrytki w Paczkomacie zobaczysz, że opakowanie jest naruszone (rozdarte, oklejone taśmami InPost), reklamację rozpocznij już wtedy. Na ekranie Paczkomatu wybierz odpowiednią opcję i postępuj zgodnie z instrukcjami. Paczkomat powinien wskazać skrytkę na zwrot uszkodzonej paczki. Następnie InPost, po wyjęciu przesyłki z Paczkomatu i dostarczeniu jej do oddziału, dokona jej komisyjnego otwarcia i sporządzi stosowny protokół.W razie problemów możesz też skontaktować się z Infolinią firmy InPost pod numerem:801 400 100 (dla telefonów stacjonarnych)lub722 444 000 (dla telefonów komórkowych). W przypadku, gdy uszkodzenie paczki zauważysz już po odejściu od Paczkomatu, np. w domu udaj się do najbliższej placówki firmy InPost. W placówce InPost sporządzony zostanie protokół szkody. Pamiętaj jednak, że masz na to 7 dni od daty odebrania przesyłki. 

USZKODZONA PACZKA OD KURIERA

1. Sprawdź wygląd opakowania zewnętrznego

Pudełko nie powinno posiadać wgnieceń, dziur i innych śladów uszkodzeń. Powinno być szczelnie zamknięte, nienaruszone. Na liście przewozowym sprawdź ilość paczek. Jeżeli jest ich więcej niż jedna sztuka powinny być do Ciebie dostarczone jednocześnie.

a. Jeśli wszystko jest w porządku, podpisz list przewozowy.

b. Gdy opakowanie wzbudza Twoje zastrzeżenia, zdecydowanie odmów przyjęcia przesyłki.

c. Jeśli zdecydujesz się odebrać zamówienie z uszkodzonym opakowaniem podpisując list przewozowy koniecznie dodaj adnotację „Przyjmuję z zastrzeżeniem”. Nie zwalniaj jeszcze kuriera.

2. Sprawdź zawartość przesyłki

Otwórz przesyłkę i sprawdź, czy dostawa jest kompletna, a produkty nieuszkodzone. Kurier ma obowiązek poczekać, aż sprawdzisz zawartość paczki.

a. Jeśli masz zastrzeżenia co do stanu zamówionych produktów lub zamówienie nie zgadza się z dokumentem zakupu, poproś kuriera o sporządzenie protokołu szkody. Zadbaj o wypełnienie wszystkich pól formularza. Oznacz uszkodzenie opakowanie zewnętrznego jeśli występuje. Jest to najbardziej istotna informacja do pozytywnego rozpatrzenia reklamacji przez przewoźnika. Przed podpisaniem zweryfikuj czy opis jest zgodny ze stanem faktycznym. W polu „uwagi” możesz podać wszystkie swoje zastrzeżenia, także te dotyczące informacji wpisanych przez kuriera do protokołu np. gdy nie zgadzasz się z informacjami wpisanymi na protokole szkody.

b. Odbierz jeden egzemplarz wypełnionego protokołu.

3. Zastrzeżenia po odjeździe kuriera

Jeśli przesyłka wzbudziła Twoje zastrzeżenia, koniecznie zgłoś tego samego dnia uszkodzenie do przewoźnika. Po zgłoszeniu przez 7 dni może zostać spisany wiążący protokół szkody. Konsultant przyjmie zgłoszenie i umówi Cię na kolejną wizytę kuriera w celu sporządzenia protokołu szkody.  

Kontakty do przewoźników:

a. DHL – (42) 634 53 45

b. DPD – 801 400 373 lub (22) 577 55 55

c. Inpost – 722 444 000 lub 801 400 100

d. Poczta Polska – 801 333 444 lub (+48) 438 420 600